wg daty alfabetycznie rosnąco malejąco

POWSTANIE WIELKOPOLSKIE

27 grudnia 2006 roku minęła 88. rocznica wybuchu powstania wielkopolskiego. Z tej okazji odbyła się pierwsza na dużą skalę, skierowana do wszystkich chętnych gra miejska. Pionierski w skali Poznania pomysł okazał się sukcesem. Ponad stu uczestników zmierzyło się na ulicach miasta z trzema etapami gry.

BITWA O POZNAŃ

23 lutego 2007 roku odbyła się druga edycja Gry Miejskiej. Jej tematem była przypadająca tego dnia 62. rocznica zakończenia walk o Poznań. Podzielona na trzy etapy zabawa swój finał miała na terenie poznańskiej cytadeli.

I STOPIEŃ POZNANIA

Trzecia gra miejska rozpoczęła się już w czwartek 19 kwietnia 2007. Uczestnicy otrzymali do rozpoznania zdjęcia starego Poznania – w sieci internetowej.

CZERWIEC 1956

28 czerwca 2007 odbyła się czwarta Gra Miejska, upamiętniająca tragiczne wydarzenia poznańskiego czerwca 1956. W czasie etapu ulicznego gracze mieli za zadanie m.in.: zająć gmach KW PZPR, odnaleźć informacje ukryte w gazecie sprzedawanej przez angielskiego paperboya czy wysłuchać audycji Radia Wolna Europa.

ENIGMA

8 września 2007 Poznań odmłodniał o 75 lat. Dokładnie tyle lat temu zakończył się kurs kryptologiczny, który zaowocował złamaniem kodu ENIGMY. Na ulicach miasta pojawili się kursanci, agenci, łącznicy...

W GRODZIE PRZEMYSŁA

W sobotę 29 września A.D. MMVII o drugiej godzinie po słońca zenicie w poszukiwanie tajemniczego skarbu wielu śmiałków wyruszyło. Zgromadzeni w drużynach herbów przezacnych, za zadanie odnaleźć owe kosztowności w czasie jak najkrótszym mieli.

CZAS PATRIOTÓW

To już druga gra poświęcona wydarzeniom powstania wielkopolskiego. Tym razem zadaniem graczy było dotarcie do wywieszonej na poznańskim ratuszu flagi cesarza Wilhelma II, zdjęcie jej, oddarcie od niej czarnego pasa i wywieszenie z powrotem jako flagi polskiej.

BOLLWERK

Poznań czasów II wojny światowej. Wszechobecne gestapo, tajemnicza zagadka i niesamowita przygoda. Rozgrywka rozpoczęła się od spotkania polskiego konspiratora. Gracze, po kilkudziesięciu minutach, dotarli na most na ulicy Panny Marii, by po wpisaniu kodu uruchamiającego zapalnik, „wysadzić” go.

ŁAMACZE SZYFRÓW

Gra Miejska ŁAMACZE SZYFRÓW to już nasza druga przygoda z poznańskimi kryptologami, którzy złamali kod ENIGMY. Tym razem gracze stali się uczestnikami Kursu Kryptologicznego, który kończył egzamin przygotowany przez komendantów kursu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie to, że egzamin odbywał się w mieście...

POWSTRZYMAJ BOSSA! OCAL WIELORYBY!

I szczecińska gra miejska zorganizowana została z okazji 15-lecia działalności Federacja Zielonych Gaja. Gracze próbowali powstrzymać tajemniczego BOSSA, który zamierza w Szczecinie otworzyć przetwórnię wielorybów nielegalnie łowionych na wodach Oceanu Południowego. Na szczęście znaleźli i rozszyfrowali dokumenty obciążające niebezpiecznego biznesmana. W finałowej akcji zwycięska drużyna wezwała jednostkę antyterrorystyczną, która w centrum miasta pojmała czarny charakter wraz z jego osobistą ochroną.

POSNANIA ELEGANS CIVITAS

Jubileuszowa X edycja przeniosła uczestników w XVII wiek, gdzie poczuli oni atmosferę czasów potopu szwedzkiego w Poznaniu... A wszystko zaczęło się od starego pamiętnika napisanego przez Andrzeja Grajewskiego i tajemniczej skrzyni ukrytej gdzieś w podziemiach kościoła farnego...

PIERWSZY STOPIEŃ POZNANIA

Jan Nepomucen Kowalewski - XIX wieczny mieszkaniec Śródki - pozostawił potomnym niezwykły skarb, który miał być dostępny dla każdego, kto udowodni, że jest tego godny. Zaplanował on szereg prób, aby sprawdzić tych, którzy zechcą poznać jego tajemnicę.

POZNAŃ POZA CZASEM

Uczestnicy Gry Miejskiej POZNAŃ POZA CZASEM przeprowadzili śledztwo w sprawie kradzieży w... przeszłości. Okazało się, że ze skrzyni z kosztownościami wiezionej przez orszak Ottona III na Zjazd Gnieźnieński zniknął diadem cesarski... Jak do tego doszło?

CZAS PATRIOTÓW

Start gry odbył się w miejscu, gdzie w 1918 r. znajdowała się siedziba V Korpusu Armii Niemieckiej. Stawka zmagań była wysoka – ten, kto w trakcie działań operacyjnych zbierze odpowiedni kod, stanie do walki z niemiecką załogą Ratusza, by zerwać z niego pruską flagę.

PRZEKROCZ GRANICE POZNANIA

14 edycja Gry Miejskiej zachęcała uczestników do podróżowania po Poznaniu tramwajami. Celem każdej grupy było odnalezienie łączników, a także specjalnych kodów na przystankach. Zwycięzcy poza nagrodami rzeczowymi wygrali też wycieczkę po nieczynnej zajezdni tramwajowej przy ul. Gajowej.

BITWA O WODĘ

Z okazji dnia Ziemi 25 kwietnia 2009 roku zorganizowana została II Gra Miejska w Szczecinie. Na graczy czekało nie lada wyzwanie, musieli złapać mitycznego złośliwego wodnika, który ponoć pojawił się w mieście. To jemu mieszkańcy przypisywali chwilowe braki w dostawie wody, m.in w fontannach miejskich...A dlaczego nagle się pojawił? Mieszkańcy miasta wiążą ten fakt z realizacją projektu Zakładu Wodociągów i Kanalizacji "Poprawa jakości wody w Szczecinie".

POSZUKIWACZE PRAWDY

W sobotę - 13 czerwca - już po raz piętnasty charakterystyczni łącznicy przekazali grupom śmiałków pakiety startowe i rozpoczęła się rywalizacja. Tym razem celem każdej z drużyn było otwarcie starej skrzyni pilnowanej przez uzbrojonych strażników.

GDZIE JEST KAPONIER

16. edycja Gry Miejskiej była jednocześnie pierwszą w Poznaniu grą rowerową. Jak można się domyślić, gracze przebyli trasę z różnorakimi zadaniami, wiodącą szlakiem poznańskich fortyfikacji. Zwycięskie zespoły zwiedziły niedostępne na co dzień pozostałości Fortu Roon - jedyną w Poznaniu zachowaną reditę fortu twierdzy pierścieniowej.

TAJEMNICA JOHANESSA BUSSINGA

To już III szczecińska gra miejska. Tym razem zorganizowana dla uczczenia 130 rocznicy uruchomienia pierwszego tramwaju w Szczecinie. Gracze zobowiązali się wypełnić ostatnią wolę Johanessa Bussinga, twórcy szczecińskich tramwajów, który to w pewnej niszy w starej zajezdni ukrył swój testament. Uczestnicy musieli przebyć "podróż" po historii tramwajów w swoim mieście a przy okazji rozwiązywać wiele ciekawych zadań i zagadek.

KLUCZ DO POZNANIA

W dniach 23-26 września 2009 roku odbyła się 17. edycja Gry Miejskiej, tym razem pod tajemniczą nazwą KLUCZ DO POZNANIA. Fabuła gry nawiązywała do historii ekscentrycznego kolekcjonera, który gdzieś w Poznaniu ukrył swój skarb. Zadaniem graczy było rozwikłanie tytułowego klucza i dotarcie do skrytki.

KORONA POZNANIA

17 października odbyła się 18. edycja Gry Miejskiej zorganizowana we współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Studentów Architektury. Gra była elementem warsztatów architektonicznych. Obok mieszkańców Poznania, wzięli w niej udział także studenci architektury z różnych miast Polski.

OPERACJA W.W.

28 listopada odbyła się 19. Gra Miejska zorganizowana z okazji 120. rocznicy urodzin Wincentego Wierzejewskiego. Zadaniem graczy było dostanie się na spotkanie tajnej Polskiej Organizacji Wojskowej Zaboru Pruskiego. Członkami organizacji zostali wszyscy, którzy dotarli do gmachu Muzeum Powstania Wielkopolskiego.

GDZIE JEST GWIAZDOR

Tegoroczne przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia zostały niespodziewanie zakłócone straszną wiadomością – zaginął Gwiazdor! Jak zwykle, uczestnicy 20. Gry Miejskiej stanęli na wysokości zadania. Odnaleźli porywacza, którym okazał się Santa Claus oraz uwolnili Gwiazdora. Zabawę zakończyło wspólne kolędowanie.

PIERWSZE ISKRY - TRZECIE URODZINY GRY MEJSKIEJ

Już po raz 4. spotkaliśmy się 27 grudnia, by uczcić pamięć Powstańców Wielkopolskich. Tym razem kanwą gry była praca organiczna oraz przygotowania do walki o niepodległość. Po zakończeniu gry zarówno zwycięzcy jak i pozostali uczestnicy zostali zaproszeni na świętowanie 3. urodzin Gry Miejskiej.

GLORIA VICTIS

W tej grze upamiętniliśmy harcerzy, którzy w czasie hitlerowskiej okupacji wykazali się nie lada odwagą i zagrali Niemcom na nosie umieszczając polską flagę na budynku głównego komisariatu policji.

PLAŻA W POURVILLE

Z Muzeum Narodowego skradziono dzieło Moneta! Czas je odzyskać! Czym prędzej więc detektywi ruszyli w miasto by przesłuchać świadków i podejrzanych. Koniec końców wszystko dobrze się skończyło. Złodziej został zdemaskowany i aresztowany, a jedyne w naszym kraju dzieło mistrza Moneta udało się odzyskać.

TESTAMENT ŁUKASIEWICZA

Uczestnicy gry TESTAMENT ŁUKASIEWICZA musieli odnaleźć skrytkę, w której ukryty był testament wybitnego polaka Ignacego Łukasiewicza m.in. wynalazcy lampy naftowej. Wykonując liczne zadania oraz odwiedzając niezwykłe miejsca, w tym to gdzie po raz pierwszy na świecie zapalono uliczna lampę naftową uczestnicy dotarli do ukrytego cennego depozytu.

GRA MIEJSKA POZNAŃ 2012

By uczcić fakt organizowania przez Poznań Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zamieniliśmy miasto w jedno wielkie boisko piłkarskie. Gracze zdobywali punkty by w finale zmierzyć się w walce o prawdziwie cenną nagrodę - piłkę z autografem Michela Platiniego.

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Z okazji stulecia Dzielnicy Zamkowej zorganizowaliśmy niezwykłą wyprawę w czasie do najważniejszych momentów historycznych związanych z tą częścią Poznania. Podróż w czasie oczywiście odbywała się przy pomocy wehikułu czasu.

ODCZARUJ POZNAŃ - II ŚWIĄTECZNA GRA MIEJSKA

Tematem II Świątecznej Gry Miejskiej była kontynuacja fabuły z gry zeszłorocznej, w której gracze poszukiwali Wielkopolskiego Gwiazdora uprowadzonego przez Santa Clausa. Tym razem Santa Claus podstępnie podał tajemniczy brunatny napój kolędnikom, których w ten sposób zaczarował duchem komercyjnych świąt zimowych.

KRYPTONIM POSEN

Sierpień 1944. Z frontu powracają oddziały polskiego wojska po udanej inwazji Polski i III Rzeszy na Związek Sowiecki. Tymczasem w Poznaniu giną agenci polskiego wywiadu. Zaopatrzeni w notatki i materiały zostawione przez agentów, uczestnicy Gry Miejskiej ruszyli w teren by zbadać arkana sprawy KRYPTONIM POSEN.

MEBLOBEREK

Z okazji Józefinek - obchodów Święta Patrona miasta Swarzędz, połączonych z akcją charytatywną wspierającą chorych na czerniaka, odbyła się gra MEBLOBEREK. Mieszkańcy Swarzędza walczyli o cenne nagrody...można było wygrać m.in. meble.

EUREKA

Podczas powojennej rozbiórki zrujnowanych kamienic na Starym Rynku, dorastający Urbek Grajewski znalazł zalakowaną butelkę zawierającą traktat „Novum Lumen Chymicum – De Lapide Philosophorum”. Ukrywa go na wiele lat. W końcu znika, pozostawiając wolę powierzenia traktatu osobom o duszy odkrywcy i naukowca.

ODKRYJ BIAŁYSTOK

Gra Miejska ODKRYJ BIAŁYSTOK! była inauguracją czterech szlaków turystycznych, ukazujących jak niezwykłym miastem jest Białystok! 7 maja na ulicach miasta pojawiły się postacie związane z jego historią. Postacie te miały moc nadania tytułu Odkrywcy Białegostoku tym, którzy do nich dotrą. Jednak aby je odnaleźć, trzeba było przemierzyć owe szlaki i odwiedzając niezwykłe miejsca stać się prawdziwym Odkrywcą Białegostoku!

TAJEMNICA RUSAŁKI

Na jarmarku w niedalekim mieście pojawiał się nieznany kupiec. Wśród swoich towarów miał garniec gliniany, którego strzegł jak oka w głowie. A kto się nim interesował był srogo mierzony wzrokiem. Kilku bogaczy próbowało się targować i nabyć zawartość garnca, jednak żadnego i tak nie było na niego stać.. Garniec bowiem zawierał cenny manuskrypt z mapą do skarbu, zwanego tajemnicą Rusałki... Ponoć znów kupiec ma pojawić się w okolicy.. Może, któryś z graczy najmując się u czeladnika, zarobi pobożną pracą... może sam kupiectwa spróbuje, by pomnożyć swój majątek..może wejdzie w posiadanie mapy do skarbu...

ARENA DESIGN

Tym razem gracze poszukiwali dzieł odbiegających od kanonów czasów, w których powstawały. Napotkali przykłady designerskich elementów małej i wielkiej architektury. Gra toczyła się także w miejskich wnętrzach, bo dziś właśnie we wnętrzach miejskich galerii, kawiarni i centrów handlowych króluje odważny i niezwykły design!

GRA KULTURALNA

Pewnien poznański kolekcjoner dzieł sztuki, Ludomir Urbański zniknął pozostawiając tylko list, w którym zachęcił do poszukiwań cennego depozytu. Skrytkę odnaleźć mogli tylko amatorzy kultury. Odwiedzając kolejne wystawy i teatry, wertując ambitne dzieła i badając zabytki gracze zdobyli kod otwierający tajemniczą skrytkę.

II PIŁKARSKA GRA MIEJSKA

Pod koniec sierpnia po raz drugi zorganizowaliśmy piłkarską grę miejską zamieniając miasto w jedno ogromne boisko piłkarskie. Na tymże boisku drużyny zdobywały punkty a najlepsze zespoły awansowały do finału, w którym stoczyły zaciętą walkę o zwycięstwo.

VIVAT ACADEMIA

"My, Zygmunt III, z Bożej Łaski Król Polski (...) Kolegium Poznańskie Towarzystwa Jezusowego do godności Akademii i Uniwersytetu podnosimy" (…) - tymi słowami, 400 lat temu zapoczątkowano akademicką historię Poznania. Cztery wieki później stworzyliśmy wyjątkową uczelnię w Grze Miejskiej SZTUKA POZNANIA.

URATUJ IMIENINY ULICY

Jak co roku Poznań szykuje się do wyjątkowych imienin – ulicy Św. Marcin. Jednak przygotowania zakłóca wieść, że honorowy gość, Św. Marcin przepadł bez wieści i może nie dotrzeć na święto! Na ratunek wyruszyły zespoły dzielnych graczy.

RAPORT Z OBLĘŻONEGO MIASTA

13 grudnia 1981 roku wprowadzono w Polsce stan wojenny. Zamilkły telefony, zakazano wyjazdów, znikali ludzie... Blokada informacyjna nie pozwoliła na powiadomienie o sytuacji w PRL państw zachodnich. Na pomoc Poznaniowi ruszyły zespoły gry. Ich zadaniem było przekazanie RAPORTU Z OBLĘŻONEGO MIASTA na zachód.

CZAS PATRIOTÓW KTO ZERWIE FLAGĘ CESARSTWA

Podczas Powstania Wielkopolskiego nieznany żołnierz zdjął wiszącą na poznańskim ratuszu czarno-biało-czerwoną flagę Cesarstwa Niemieckiego, oddarł czarny płat i powiesił z powrotem biało-czerwoną część, symbolicznie przypieczętowując przejęcie panowania nad miastem przez Polaków. Gra Miejska nawiązuje do tego wydarzenia.

ŁAMACZE SZYFRÓW

Kolejna przygoda z kryptologią jak zwykle dostarczyła sporo emocji i pozwoliła choć w małym ułamku odczuć na własnej skórze jak niebanalnym było osiągnięcie poznańskich łamaczy szyfrów - pogromców ENIGMY.

III PIŁKARSKA GRA MIEJSKA

Na początku czerwca, a więc dosłownie na kilka dni przed EURO, po raz kolejny zamieniliśmy miasto w jedno ogromne boisko piłkarskie. Na tymże boisku gracze rywalizowali o punkty, a najlepsze zespoły awansowały do finału w którym bezpośrednio walczyły o zwycięstwo.

SKARBY MAŁOPOLSKI - GORLICE

W lipcu 2012 r odbyła się druga już gra miejska w Gorlicach. Było dynamicznie i tajemniczo... Gracze walczyli o znalezienie skarbu założyciela miasta Deresława I Karwacjana.

TAJEMNICA KAMIENNYCH KRĘGÓW

Okolice Sulęczyna słyną z pradawnych kręgów kamiennych - niezwykłych świadków przeszłości. Wieść niesie, że niedawno podczas rozbiórki zrujnowanego budynku odkryto zamurowaną niszę, a w niej zalakowaną butelkę z kartkami zapisanymi najprawdopodobniej w dialekcie kaszubskim.

KWIAT NOCY LETNIEJ

Uczestnicy gry KWIAT NOCY LETNIEJ musieli zmierzyć się z odnalezieniem legendarnego kwiatu paproci oraz prawdziwego skarbu. Na swej drodze spotykali baśniowe postacie, pojawiające się w rewitalizowanym parku Dolina Miłości. Rozwiązując ciekawe zagadki, mogli podziwiać wspaniałą przyrodę, a także poczuć wyjątkowy klimat tego miejsca. A wszystko to miało miejsce już po zachodzie słońca...

GDZIE JEST MUZA

Na kilka tygodni przed grą, w niewyjaśnionych okolicznościach, znika muza konińskich artystów. Ci, po kilkudniowych samodzielnych poszukiwaniach napisali list do Ludomira Urbańskiego - znanego w okolicy detektywa. Urbański czuł wagę problemu. Jeśli Muza się nie odnajdzie życie kulturalne Konina całkowicie zamrze. Wiedział też, że na pewno nie poradzi sobie sam z tą sprawą. O pomoc musi prosić społeczność miasta. Wypadki zaczęły nabierać tempa...

EKONOMICZNA GRA ULICZNA

W czasie Ekonomicznej Gry Ulicznej uczniowie poznańskich szkół ponadgimnazjalnych popisywali się wiedzą na temat ekonomii. Musieli także wykazać się dobrą znajomością miasta i umiejętnością współpracy w grupie.

FESTIWAL LETS PLAY

Międzynarodowy Festiwal Gier "Let’s play Poznań" to pilotażowa edycja Festiwalu, który ma stać się wielkim świętem miłośników gier miejskich.

PIERWSZE ISKRY

Wybucha powstanie! Rzesze młodych poznaniaków ruszają do akcji. Walki obejmują miasto. Jednostki niemieckiej armii tracą zdolność bojową. Entuzjazm wśród poznaniaków rośnie, jednak cały czas tli się pewne zagrożenie...

ARESZTUJ GENERAŁA

W Poznaniu rezyduje dowództwo V korpusu armii niemieckiej. Jego zdyscyplinowane jednostki mogą całkiem odmienić sytuację panującą w mieście. Ugodowa polityka Naczelnej Rady Ludowej stwarza zagrożenie dla sił powstania... CZAS DZIAŁAĆ!

II EDYCJA FESTIWALU LETS PLAY POZNAŃ

Podczas II edycji festiwalu odbyło się kilkadziesiąt gier, wydarzeń oraz imprez towarzyszących. Swoje gry zaprezentowali twórcy z całej Europy. Częścią festiwalu były także warsztaty tworzenia gier miejskich, które poprowadziły prawdziwe gwiazdy świata gier. Wśród nich znalazły się takie nazwiska jak Hilary O’Shaughnessy czy Jacob La Cour. Podczas festiwalowego tygodnia przestrzeń miasta zamieniła się w planszę, na której można było bawić się i walczyć o nie lada nagrody. Na miłośników „planszówek” czekały nie tylko pokoje gier w najróżniejszych miejsca Poznania, ale także turniej Wielka GRAnda oraz gry powiększone do rozmiarów XXXL.

DWA SPOJRZENIA NA OSTRÓW TUMSKI - PIERWSZY STOPIEŃ POZNANIA

Dwa spojrzenia na Ostrów Tumskich tak w skrócie można by przedstawić nasz ostatni projekt. Na początek wycieczka z przewodnikiem PoPoznaniu.pl. Zdobytą wiedzę gracze mogli sprawdzić przechodząc grę do samodzielnej zabawy PIERWSZY STOPIEŃ POZNANIA, która tego dnia miała swoją nową wzbogaconą odsłonę.

POZNAŃ POZA CZASEM

Arcyważna misja, której wynik może przeważyć szalę historii. Tajemnicze zagadki, wyjątkowe miejsca i niespodziewane zwroty akcji... a wszystko to w scenerii Poznania. Czterej naukowcy z Instytutu Badań nad czasoprzestrzenią udali się w podróż poza czasem. Mieli oni zgłębić dawne dzieje Poznania. Niestety ich misja została zagrożona!

TAJEMNICA ŁUKASIEWICZA

Podczas rozbiórki starej kamienicy odnaleziono testament znanego, XIX-wiecznego przemysłowca Ignacego Łukasiewicza. Jak wynika z jego treści, na terenie miasta testator ukrył wielki skarb. Dostępu do niego strzeże jednak wiele tajemniczych zagadek i zawiłych wskazówek...

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI - BUDAPESZT

08 sierpnia 2013 r. w Budapeszcie, odbyła się gra miejska wg naszego scenariusza. Węgierski Instytut Badań nad Czasoprzestrzenią im A. Egysteina przeprowadził eksperyment, który okazał się mieć niezwykle groźne skutki uboczne… Pracownicy Instytutu przenieśli się do Budapesztu połowy XIX wieku i niechcący przekonali pewnego oficera, aby zamiast kariery wojskowej wybrał raczej miłość, szczęście rodzinne i wrócił do ojczyzny. Okazało się, że owym oficerem był sam Józef Bem - wyzwoliciel Siedmiogrodu, wielki dowódca Powstania Węgierskiego 1848 roku...

MARATOŃSKA GRA MIEJSKA

Przygotowania do kolejnego, 14. Poznań Maratonu zostały poważnie zakłócone przez zniknięcie medali przeznaczonych dla wszystkich uczestników. Śledczy mają pewne podejrzenia, jednak potrzebują dodatkowego wsparcia aby przeprowadzić poszukiwania na szeroką skalę.

KRYPTONIM P.O.W.

Gra KRYPTONIM P.O.W. odbyła się w 95. rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Gracze wcielili się w członków Polskiej Organizacji Wojskowej Zaboru Pruskiego i wykonywali szereg działań konspiracyjnych.

MISJA DWORZEC

29 marca w Krakowie odbyła się gra miejska zorganizowana z okazji otwarcia nowego dworca kolejowego. Uczestnicy gry ruszyli na pomoc przybyszowi z przyszłości, który w niewyjaśnionych okolicznościach pojawił się na nowym, podziemnym dworcu kolejowym Kraków Główny. Został on uwięziony w pułapce czasoprzestrzeni. Misją więc graczy było uratowanie przybysza oraz całej przyszłości, w której wiele linii kolejowych zostało zlikwidowanych i zastąpionych autostradami, wiecznie zakorkowanymi i nie spełniającymi swej funkcji, które stawały się coraz większym problemem.

WALCZ O ZŁOTO

To już druga rowerowa gra miejska, która odbyła się w Poznaniu. Tytułowa walka o złoto była obecna w grze na kilka sposobów.. Zwyciężyła ta drużyna, która najlepiej poradziła sobie ze zdobywaniem złota. Kruszcu w sobotę było w Poznaniu całkiem sporo...

ARENA 40

30 sierpnia 2014r. w Parku Kasprowicza odbyła się gra miejska „ARENA 40”. Gra związana była z obchodami 40-lecia poznańskiej Areny. Uczestnicy stanęli przed zadaniem zebrania kompletu kart sportowców, czyli wizerunków sportowców związanych z Poznaniem, którzy w minionych latach osiągnęli sukces w swojej dyscyplinie. Na poszczególnych punktach gracze mogli m. in. sprawdzić się w tenisie, zagrać w hokeja, czy nawet spróbować swoich sił w szermierce.

DZIEŃ Z ENIGMĄ

Na rok 2014 przypadał szereg rocznic związanych ze złamaniem przez poznaniaków kodu ENIGMY - niemieckiej maszyny szyfrującej. 85 lat temu w Poznaniu rozpoczął się kurs kryptologii. 10 lat później przekazaliśmy tajemnicę aliantom. Złamanie kodu ENIGMY to ważna część wkładu Polaków w zwycięstwo aliantów w czasie II wojny światowej. Aby przypomnieć o tych faktach 6 września odbył się w Poznaniu Dzień z Enigmą,

ALARM!

Jest LISTOPAD 1918 roku. Państwa zaborcze są wyczerpane wojną... Do Warszawy przyjeżdża Piłsudski. Nadchodzi CZAS DZIAŁANIA! Najpierw jednak należy odszukać wszystkich konspirantów działających w tajnych stowarzyszeniach aby przekazać im tę radosną nowinę i ogłosić ALARM!

GDZIE JEST GWIAZDOR

Na kilka tygodni przed Świętami Bożego Narodzenia wielkopolski Gwiazdor – ten sam, który wręcza wigilijne prezenty poznańskim maluchom zaginął bez wieści... Sytuacja była dramatyczna. Nie można przecież było zawieść małych uczestników tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia... Równolegle z grą odbyły się Warsztaty nie tylko dla dzieci pt. NIE TYLKO ŚWIĘTY MIKOŁAJ. Uczestnicy zajęli się m.in. wyrobem ozdób i pierników, konstruowaniem szopek oraz wzięli udział w ludowym kolędowaniu.

MATEMATRIX

Nie wiadomo, na ile postrzegana przez nas rzeczywistość jest realna, a na ile jest projekcją wykreowaną przez inteligentne urządzenia cyfrowe, manipulujące ludźmi dla sobie wiadomych celów. Jedyna nadzieja w wybrańcu o imieniu Matheo, który wie, jak pokonać groźnego przeciwnika…

TAJNE SPOTKANIE

Inauguracja gry turystycznej TAJNE SPOTKANIE z okazji przypadającej 110 rocznicy urodzin Mariana Rejewskiego - rodowitego bydgoszczanina, matematyka, który jako pierwszy złamał kod maszyny szyfrującej Enigma.

O NAPRAWIE RZECZPOSPOLITEJ

Od uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja minęły 224 lata. Z tej okazji odbyła się gra miejska "O naprawie Rzeczpospolitej". Gracze podjęli wyzwanie i odkryli co łączy postacie związane z dawnym kolegium jezuickim w Poznaniu z ideą Konstytucji 3. Maja. A klucz do naprawy Rzeczpospolitej okazał się kluczem do odnalezienia skarbu...

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Naukowcy z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza dokonali ostatnio przełomowego odkrycia – za pomocą odpowiednio skonstruowanej maszyny można spowodować zakrzywienie czasoprzestrzeni i podróżować w czasie!

SIEDMIOBÓJ MIEJSKI

W Parku Kasprowicza oraz przestrzeniach miejskich Łazarza, 4.07.2015r odbyła się gra uliczna „SIEDMIOBÓJ MIEJSKI”. Choć organizatorzy w szczególności zapraszali młodzież i rodziny,to każdy kto pragnął aktywnie spędzić tę sobotę mógł wziąć udział w grze, mierząc się z siedmioma zadaniami sportowymi i siedmioma zadaniami miejskimi związanymi z Łazarzem... A zwycięzcy mogli zwiedzić zakamarki hali widowiskowej Arena wraz z tajemniczym tunelem znajdującym się pod nią.

WIELKI TURNIEJ

Co by było, gdyby nasza gra miała mieć miejsce 500, 700, a nawet 1000 lat temu? Na uczestników czekał szereg wyzwań, których podejmowali się średniowieczni mieszkańcy Poznania. Wszystko to w przesiąkniętych historią miejscach takich jak Ostrów Tumski, Śródka, czy Chwaliszewo. Aby wziąć udział w Turnieju - nie trzeba było być ani wybitnym znawcą historii, ani sportowcem w mistrzowskiej formie. Trzeba było tylko chcieć się dobrze bawić w gronie znajomych!

OPERACJA ENIGMA

W 1929 roku trzech studentów matematyki rozpoczęło swoją przygodę z kryptologią, której owocem było złamanie tajemnicy słynnej Enigmy – niemieckiej maszyny szyfrującej. Jednym z tych studentów był urodzony w Bydgoszczy Marian Rejewski. W tym roku przypada 110 rocznica urodzin tego wybitnego kryptologa. Z tej okazji w mieście, z którego pochodził zorganizowana została gra miejska OPERACJA ENIGMA.

KINO W KONINIE KONIN W KINIE

Science Fiction to termin nieustannie obecny w świadomości współczesnych ludzi. Skoro Science Fiction może być niemal realną rzeczywistością to czemu nie pobawić się w jej odmianę – np. Kultur Fiction. Takie założenie stoi u źródła fabuły gry miejskiej pt.: Kino w Koninie – Konin w Kinie. W miejscu wehikułu czasu przywołujemy urządzenie do zakrzywiania pola „filmoprzestrzennego” i oto w Koninie mieszają się plany różnych filmów i pojawiają się osoby związane z filmem.
Za nami już ponad czterdzieści dużych gier w różnych miejscach Polski i wiele mniejszych realizacji. W przygotowaniu są kolejne.

Zapraszamy do zapoznania się z opisem Gier Miejskich realizowanych w Poznaniu od 2006 roku.

Owocnego czytania i oglądania.
zespół gramiejska.pl

WIDOK MAPY


WYBIERZ
wszystkie
KATEGORIE
wszystkie
LOKALIZACJA
wszystkie
kujawsko-pomorskie
małopolskie
mazowieckie
podlaskie
pomorskie
wielkopolskie
zachodniopomorskie
zagranica
WYBIERZ ROK
wszystkie
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
WYBIERZ OKRES

od
do