Niniejsza gra jest specyficznym rodzajem gry miejskiej - zakłada samodzielną rozgrywkę w myśl zasady "zwiedzaj grając, graj zwiedzając". Uczestnicy (pojedyncze osoby lub zespoły) otrzymują kartę startową i ruszają w teren, by rozwikłać postawione przed nimi zagadki.
Gry do samodzielnej zabawy przygotowane są z myślą o turystach, także tych poznających własne miasto. W odróżnieniu od wycieczek z przewodnikiem zakładają samodzielną inicjatywę uczestnika w docieraniu do kolejnych miejsc. Wprowadzenie fabularne lub tematyczne pozwala na zbudowanie klimatu obecnego w tradycyjnych grach miejskich.
Poznańska wyspa katedralna od ponad tysiąca lat jest miejscem rozwoju Polski. To tu swój gród założył pierwszy polski władca - Mieszko I. Także tutaj miał swoją siedzibę pierwszy polski biskup - Jordan. W XVI wieku biskup poznański Jan Lubrański założył tu szkołę, która z racji wysokiego poziomu kształcenia nazywana była Akademią. W czasach zaboru pruskiego na wyspie katedralnej zbudowano elementy tweirdzy, n.in. fort Radziwił i śluzę katedralną, których ślady zachowały się do dziś. Kilka lat temu poznański Ostrów Tumski stał się przestrzenią pierwszej gry do samodzielnej zabawy. Opowiada ona o Ostrowie Tumskim i jego okolicach przez pryzmat pewnego... testamentu.
Zapiski testatora prowadzą przez zakamarki wyspy tumskiej do wiadomości, którą tenże chciał przekazać kolejnym pokoleniom, jako coś niesłychanie dla niego ważnego.
Zapoznaj się z fragmentami testamentu i ruszaj w przestrzeń wyspy tumskiej. Szukaj miejsc zaznaczonych na mapie i kojarz je ze wskazówkami testatora.
Gdy poznasz już treść tej wiadomości, możesz wpisać ją w specjalnym formularzu, a znajdziesz się na liście zwycięzców gry! POWODZENIA!